Vitenskapelig behandling av M.E. med god effekt


Ny forskning av professor De Meirleir og co. by Sun
september 13, 2008, 23:33
Filed under: M.E., M.E.-behandling i Belgia, M.E.-lenker

Denne linken fekk eg tilsendt av Frank Twisk:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18774769 

Dette er heilt ny forskning. Den blei publisert no, 4.september -08

Det er veldig mykje forskning som er publisert tidlegare av De Meirleir og co, f eks her:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=Search&Term=%22De%20Meirleir%20K%22%5BAuthor%5D&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_RVAbstractPlus     


6 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Tusen takk, veldig interessant! Du er flink til å finne frem info, Sun.

Spesielt interessant dette: «Th17 cells are implicated in allergic inflammation, intestinal diseases, central nervous system inflammation, disorders that may all contribute to the pathophysiology of CFS.»

Det er mange av oss på de dårligste nivåene av sykdommen som føler at vi har betennelsesaktivitet i ryggrad/bakhodet. Så å lese her at disse faktisk finner slikt i nervesystemet, det var veldig interessant!

Kommentar av Tussen

Hei!

Både jeg og min datter har time hos KDM i slutten av oktober. Vi gleder oss!

Jeg har bare et «lite» spørsmål; vet noen om det finnes pasienter som har blitt helt friske av behandlingen til KDM? (Med det mener jeg at pasienten har fått et velfungerende immunapparat og ikke lenger trenger medisiner.)

Jeg har nemlig en ganske desillusjonert 15 åring som synes vi har forsøkt alt mellom himmel og jord, med noe resultat riktignok, uten at vi er blitt friske.

Hvor mye bedre har dere blitt, dere som nå er under behandling?

Håper selvsagt på sensasjonelt gode historier, men innser nok at virkeligheten krever litt tålmodighet 🙂

Kommentar av Cathrine

Hei Cathrine!

Nei, jeg vet ikke om en person som jeg kan oppgi som allerede har blitt 100% frisk og som ikke trenger medisiner. Jeg vet at det sikkert ikke var det svaret du ville høre, men det er sannheten (jeg har i alle fall ikke funnet noen gladhistorier på Internett). Det er det som er litt av grunnen til at jeg opprettet denne bloggen.

Blandt de som besøker denne bloggen var Sun og jeg blandt de første som bestemte oss for å besøke Belgia og KDM, så ingen av de som er her har kommet så langt at de har vært gjennom noen behandling enda.

Jeg har kun vært gjennom undersøkelser og venter på klarsignal til å begynne med min behandling (KDM ville ha full oversikt og flere undersøkelser før han satte i gang med noen behandling av meg).

Du bør lese det Sun har skrevet her inne som kommentar på et av innleggene. Hun plagdes med noe i lungene (en slags «kronisk» lungebetennelse), nå etter 3 måneder med behandling har hun blitt mye bedre, nærmest frisk når det gjelder akkurat dette problemet. Hun har også fått bedre søvn. Det er bare etter 3 måneder og jeg har tro på at hun skal bli mye bedre.

Jeg har blitt bedre og bedre som resultatt av egen innsats og implementering av den kunnskapen og erfaringen jeg har tilegnet meg underveis. Ut fra KDM sine prognoser og erfaringer er det svært mye som tyder på at jeg skal bli helt frisk.

Jeg synes du og din datter fortsatt skal glede dere til besøket i oktober, om ikke annet så blir det sikkert en fin tur. Ikke bygg opp for store forhåpninger for dattera di, men la heller de positive tilbakemeldingene fra KDM (for de tror jeg helt sikkert kommer) komme som nettopp en gledlig overraskelse.

Det er bare å spørre igjen. Håper å høre fra deg igjen etter at du har vært i Belgia.

Kommentar av drstockmann

Hei DrStockmann!

Jeg har googlet De Meirleir over en periode og har heller ikke funnet noen som er ferdigbehandlet hos ham, så jeg regnet nesten med at dere heller ikke vet om noen. Kanskje det ikke er like vanlig å skrive om seg selv i ME/CFS-fora i andre land.

Uansett synes jeg forskningen og teoriene til KDM virker logiske og har god tro på at han kan hjelpe. Men det er jo ofte sånn at det er moteretninger også innenfor medisin. Det ene øyeblikket er candida roten til alt vondt, det neste øyeblikket er det et mineral eller enzym som skal redde alle. Og oftest gis medisiner som maskerer symptomene uten å gjøre pasienten frisk.

Det er selvfølgelig deilig å «føle» seg frisk, men viktigst er det å være frisk – dvs ha et immunforsvar som fungerer slik at vi ikke blir så lett ofre for andre sykdommer.

Siden vi er 2 personer i familien som skal avgårde til Belgia, og vi kun har en inntekt, er det vel bare menneskelig å ønske å få noen forsikringer 🙂

Jeg har også blitt mye bedre i løpet av de siste 6 mnd. Har gjort mye forskjellig; amalgamsanering, avgiftning med chlorella og koriander, papaya, næring (fettstoffer, mineraler, – sukker) og homeopati.
Datteren min har nytte av å kutte ut sukker.

Skal selvfølgelig fortelle hvordan det går i løpet av høsten/vinteren. Lykke til videre til alle brukerne av bloggen.

Klem fra Cathrine.

Kommentar av Cathrine

Til Cathrine:
En historie som kanskje kan gi litt håp: det er om en av de aller sykeste som er med på de Meirleir-forskningen som var nevnt på Puls. Hun var av de absolutt sykeste i Norge, lå i koma i 2 år med sondemating etc. Familien hadde ikke kunnet kommunisere med henne på 2 år da KDM kom på besøk. Han fant ut akkurat hva som var galt, og hva hun trengte. 2-3 måneder etter oppstart med KDM-anbefalt medisinering, er hun oppegående nok til å sitte i stua og se på tv. 🙂

———
Anbefaler ellers en kikk på: http://www.immunesupport.com/chat/forums/

Der finnes noen europeiske pasienter av KDM. Og i tillegg en del amerikanere som går hos en dr. Lerner som etter mitt inntrykk jobber med mye av det samme.

Kommentar av anonym

Til Cathrine:
En historie som kanskje kan gi litt håp: det er om en av de aller sykeste som er med på de Meirleir-forskningen som var nevnt på Puls. Hun var av de absolutt sykeste i Norge, lå i koma i 2 år med sondemating etc. Det hadde ikke vært mulig å få kontakt/kommunisere med henne på 2 år da KDM kom på besøk. Han fant ut akkurat hva som var galt, og hva hun trengte. 2-3 måneder etter oppstart med KDM-anbefalt medisinering, er hun oppegående nok til å sitte i stua og se på tv. 🙂

——–
Jeg forstår godt 15-åringen din. Etter så mange år med håp som ikke har blitt noe av, slutter man til slutt å tillate seg å håpe. Det må hun få lov til, men det greie med denne type behandling er jo at man ikke trenger å tro på det for at det skal virke 😉 Man kan bare prøve og se hva som skjer.

———
Anbefaler ellers en kikk på: http://www.immunesupport.com/chat/forums/

Der finnes noen europeiske pasienter av KDM. Og i tillegg en del amerikanere som går hos en dr. Lerner som etter mitt inntrykk jobber med mye av det samme.

Kommentar av anonym




Legg igjen en kommentar