Vitenskapelig behandling av M.E. med god effekt


Nye spennande forskningsresultat ved The Whittemore Peterson Institute i Reno, Nevada by Sun
november 2, 2008, 01:08
Filed under: M.E., M.E. i media, M.E.-lenker

Dette spennande forskningsresultatet fann  eg på ME-sida til Frank Twisk:

http://www.hetalternatief.org/Whittemore-Peterson%20Institute%202008%20473.htm

http://www.ktvn.com/Global/story.asp?S=9028722&nav=menu549_5

Trykk på «Major medical Breakthroughs», så får du sjå og høyre

Judy Mikovits fortelje frå laboratoriet til Whittemore Peterson Institute for Neuro Immune Disease:

«We have identified and we are in the process of isolating a new virus that may cause cfs in the cohort.«

Her er det samla prøver frå masse ME-pasientar frå heile verda.

Professor De Meirleir samarbeider med desse forskarane.

Vi som har tatt blodprøver hos Professor Kenny De Meirleir på Himmunitas i Brussel, Belgia, blir også spurt om det er greit at noke av blodet som blir tatt til prøver kan bli brukt til forskning, og vi må skrive under på det.
Så om ikkje alle av oss gir så mykje pengar til forskning, er vi er med på å bidra med bevis ved å gi noke av blodet vårt til ME-forskninga.
Det synest eg er veldig viktig, og det viktigaste vi som har ME kan gjere for at desse forskarane skal finne ut mest mulig så fort som råd.
Slik hjelper vi ikkje berre oss sjølve, men alle som har ME i heile verda.


12 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Ja, dette høres spennende ut, synes jeg.

Alva

Kommentar av Alva

Interesant.

Hjemmesiden til The Whittemore Peterson Institute for Neuro Immune Disease er lagt til lista med lenker. Har også lagt til siden til Frank Twisk.

Kommentar av drstockmann

Takk for tips. Dette klippet fra link nr 2 er også verdt å merke seg: «Judy Mikovits is the research director. She and her team are within a year of having a blood test to diagnose chronic fatigue syndrome»

Kommentar av flower

Hei.
Kan vi ikke gjøre det vi kan for at de skal finne en vaksine. Vi går i sammen og engasjerer også alle andre ME foreninger i verden og donerer noen penger. Ikke sikkert alle har så mye men alle monner drar, jeg føler meg ganske sikker på å donere penger ti ldette stede når en av forskerne der selv har en datter med ME og er motivert av det. Hva tror dere?

Kommentar av MikkeMus

Jeg fant jeg fant.
http://www.wpinstitute.org/help/help_donation.html

Her skal det doneres og jeg kommer til å oppfordre hele min familie til å gjøre det samme.

Kommentar av MikkeMus

MikkeMus: Dette er jo en kjempegod julegaveide.

Det har vært noen tanker (på grasrotnivå) om å opprette et «ME-fond» i Norge for å sponse de viktigste undersøkelsene i Belgia, for det er jo ikke alle som kan bla opp 20-30 000 og dra til Belgia.

Kommentar av drstockmann

Jeg likte den teksten som står under «Contact us»;

«The Whittemore Peterson Institute is already working for you. Please feel free to contact us with any questions and comments.»

Kommentar av drstockmann

Hei,
da har også jeg sett på klippet, og det som fikk hjertet mitt til å slå fort, av skrekk, var det som ble sagt om at CFS ofte ender opp i kreft !!
Der fikk jeg meg en nedtur. Det er jo mitt livs store skrekk…
Får håpe de finner en kur før det kommer så langt 😦

Kommentar av nathalie

Hei Nathalie!
Det er vel derfor det er så viktig det vi gjer no: får immunsystemet til å fungere igjen.
Det er det KDM er opptatt av:immunsystemet, og han finn skjulte infeksjonar i kroppen vår som ikkje er lett å oppdage med vanlige prøver. Så behandlar han dei, og hjelper immunsystemet i balanse igjen.
Mitt immunsystem har bedra seg utrulig mykje frå første blodprøve til 3mndr-kontroll. Så no er vi i ferd med å forsvare oss mot kreft også!!
Sjå her:

Klikk for å få tilgang til sfc_2006_meirlier.pdf

pasientar som har blitt friske att/friskare etter ca ett års behandlinghos Professor dr. med. Kenny De Meirleir:

Klem frå Sun

Kommentar av Sun

Hei Nathalie,

Prøv å legg bort tanken på kreft. Frykt hemmer immunforsvaret, og det er jo ikke det vi streber etter. Prøv heller å tenke at «nå er jeg i behandling,- immunforsvaret mitt blir sterkere for hver dag.» Fokuser på det positive i hverdagen. Glede og latter styrker immunforsvaret. 🙂
Dersom du «må» tenke på negative ting, som f.eks. kreft, gi deg selv f.eks. 15 min til å tenke på det, for så å tenke på noe positivt. Det er kjempeviktig å bevare humøret så langt det går. 😀
Jeg vet at det ikke alltid er like enkelt, for i allefall jeg kan ha tøffe dager med nedturer, men jeg vet jo at det går over.

Kommentar av Minerva

Nathalie: Lederen for M.E.-senteret på Ullevål Universitetssykehus holdt et foredrag om M.E. i Trondheim på torsdag den 13.11. Infoen under bl.a. er hentet fra hennes foredrag:

ME/CFS-forskning:

Nedsatt cytotoksisitet av NK-celler (NK = Natural Killer). Hos CFS-pasienter aktiverte T- og NK-celler. Nedsatt evne til å drepe K562 tumorceller. Signifikant forskjell mellom gruppene og friske kontroller (Mary A. Fletcher et al, Univ. of Miami)

Nedsatt cytotoksisitet av NK- og cytotoksiske T-celler. Studie som viser lave nivåer av perforin i både NK og cytotoksiske T-celler hos pasienter med ME/CFS (Maher et al. Clin Exp Immunolo 2005). Perforin trengs for å trenge inn i de cellene som skal drepes. (Grans et al. J Clin Pathol 2007).

Hun kommenterte at noen studier viser en liten økning i kreftforekomst, mens andre studier ikke viser det.

Hvis du tar utgangspunkt i at det i verste fall er en liten økning så er ikke det det samme som at alle med M.E. får kreft. Husk at du er under behandling nå, en behandling som har som mål å styrke immunforsvaret ditt.

Kommentar av drstockmann

Hei på dere,
tenkte egentlig aldri på dette med kreft, men fikk bare litt sjokk når dette ble nevnt i klippet.
Er egentlig ganske positiv av meg, og har ikke tenkt noe særlig på det i etterkant heller.
som dere sier, så er jeg under behandling. gleder meg til kontrolltimen i januar. Spennende å se om det er blitt noe fremgang og hvor stor den eventuellt er. Har også tenkt å spørre ham om hvor lenge han tror jeg trenger behandling og hvor mye friskere han forventer at jeg kan bli,..
Uansett så føler jeg meg ganske bra. Det går passe greit å jobbe 50 % så jeg har kommet langt !!for litt over ett år siden jobbet jeg ikke og måtte sitte i dusjen !!
Men, jeg har lært at jeg må ta hensyn til sykdommen likevel for ikke å få tilbakefall igjen.
stor klem til alle dere.

Kommentar av nathalie




Legg igjen en kommentar